Nálam járt ma kollégám Syma X5SW-je kölcsönben, aki vendégszereplője volt a 16. kerületi szemétégető mögötti üres telken való reptetésnek, ahol a többi szereplővel - 2 db MJX X600 és egy Auchan Syma -mérte (volna) össze a tudását. Az SW verzió annyiban különbözik a sima Symától (hehe), hogy ez WIFI AP-ként tud működni és 2.4 GHZ-n át tudja adni valamilyen okos eszközre - telefonra vagy tabletre - a képet. Sajnos nem tudtam vele repülni, mert nem akart az istennek sem hátrafele közlekedni, csak kizárólag előre, illetve ha elengedtem az iránykart, akkor egyből meredeken oldalra dőlt és elkezdett húzni balra, majd földbe állt. A jelenséggel akkor nem tudtam mit kezdeni, de aztán itthon sikerült megfejtenem, de erről majd később.
Kinézetre DJI Phantom akar lenni, de nagyjából ez a standard felállás manapság. Nem mondom hogy ez hiba, azt sem hogy előny, fogadjuk el ilyennek, mindenki a csúcsra szeretne törni. Súlyra nem különösebben nehéz, 102 gramm plusz az akkumulátor 15 grammja, az egész megáll 120 gramm alatt, propeller védőkkel együtt. Erre jut 4 db 8x20mm-es motor vagyis mondhatjuk, hogy a közepes méretű hajtja a szokásos műanyag áttéten keresztül. Viszonyítási alapnak mindig az MJX X600-at szoktam használni, ott 170 grammra (lecsupaszítva propeller védő és lábak nélkül) jut 6 db 8,5x20-as motor, így egy motor 28,3 grammot mozgat meg, a Syma X5SW esetében pedig 30 grammot, az MJX X600 még is sokkal erősebbnek érződik, vagyis valami trükknek kell lennie a 8x20-as és a 8,5x20-as motorok között (valószínűleg a 2S akkumulátor miatt). A motorok alsó részét tokozták, vagyis ide kevésbé megy be a felvert por, ami szerintem egy jó pont, mert ha valami el tud tömődni, az pont a fogaskerekes áttétel. A lapátok méretre és állásra nekem egyformának tűnnek az MJX X600-al, szerintem ebben nincsen különbség.
Tovább a quadkopter.blog.hu cikkére...